Infolinia porad prawnych:

703603009

E-mail:

kancelaria@prawnik-infolinia.pl

Darmowe porady konsumenckie

1 lipca 2019

Darmowe porady konsumenckie – jak zareklamować wczasy? Kiedy mogę żądać zwrotu gotówki? Czy mogę odstąpić od umowy zakupu? Infolinia konsumencka porad prawnych przez telefon 703-603-009

 

Darmowe porady konsumenckieDarmowe porady konsumenckie – Reklamacja – zakupy w sklepie lub zamówienie usług telekomunikacyjnych, to zawarcie umowy z przedsiębiorcą. Jeżeli umowa zawierana jest w celach prywatnych (czyli nie kupujemy np. laptopa na firmę), to jesteśmy konsumentami. Każdy konsument posiada określone prawa, które zostały uregulowane ustawą o prawach konsumenta, a także Kodeksem cywilnym (rękojmia za wady – art. 556 k.c. i n.). Kwestie związane z wczasami zostały dodatkowo uregulowane w ustawie o usługach turystycznych (od 1.07.2018 r. – w ustawie o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych).

 

Porady konsumenckie – Wadliwy towar, gorszy hotel niż przedstawiony w ofercie, czy po prostu produkt zakupiony przez internet, niespełniający naszych oczekiwań – w takich przypadkach konsumentowi przysługują określone prawa. Aby skutecznie dochodzić swoich praw (oraz w przypadku konieczności wystąpienia do sądu – wygrać proces), trzeba pamiętać o odpowiednich terminach i procedurach.

 

Darmowe porady konsumenckie – zamawiając towar przez internet, czyli zawierając umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, mamy prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, bez podawania przyczyny. Przedsiębiorca nie może ustalić krótszego terminu, a jeżeli nie udzieli nam informacji o przysługującym terminie – wydłuża się on do 12 miesięcy. Pierwszy dzień, od którego należy liczyć termin, zależy od kilku czynników, najczęściej jest to dzień, w którym otrzymaliśmy towar.

 

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy najlepiej złożyć pisemnie i od tej chwili mamy 14 dni na odesłanie towaru. Przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić wszystkie dokonane płatności, również koszt dostarczenia towaru, najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia (chyba że nie otrzymał jeszcze towaru).

 

Pomoc prawna dla konsumentów” – Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje, gdy upłynął termin 14 dni lub w innych okolicznościach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta (np. zamówienie mebli kuchennych na wymiar).

 

W przypadku towaru wadliwego, możemy go zareklamować z tytułu rękojmi za wady, określonej w Kodeksie cywilnym lub na podstawie gwarancji, jeżeli została udzielona. Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta w okresie 2 lat od momentu wydania towaru i nie może ograniczyć konsumentowi uprawnień do rękojmi ani ich pozbawić. Reklamując towar na podstawie rękojmi możemy żądać:

  • naprawy;
  • wymiany;
  • obniżenia ceny;
  • odstąpienia od umowy.

 

W pierwszej kolejności należy dążyć do naprawy lub wymiany towaru (możemy ich żądać zawsze). Sprzedawca może nie uznać żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy i w zamian zaproponować wymianę lub naprawę, pod warunkiem niezwłocznej realizacji i braku nadmiernej niedogodności dla konsumenta. Jeżeli sprzedawca nie wywiąże się ze swoich obowiązków lub rzecz była już wymieniana/naprawiana – żądanie obniżenia ceny bądź odstąpienia od umowy musi być spełnione. W przypadku żądania odstąpienia od umowy wada musi być istotna.

 

Darmowe porady konsumenckie - reklamacja wczasów

Darmowe porady konsumenckie – reklamacja wycieczki. Reklamować można nie tylko wadliwy towar, ale również nieudaną wycieczkę. Prawo do reklamacji przysługuje w przypadku, gdy organizator wycieczki nie dotrzymał warunków określonych w umowie. Może to być np. niższy standard hotelu czy niewykonanie usług stanowiących istotną część programu. Możemy w takiej sytuacji złożyć reklamację i żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Prawo dotyczy wszystkich wycieczek – również ofert „last minute”.

 

O wadliwym wykonaniu umowy należy niezwłocznie powiadomić wykonawcę usługi i organizatora imprezy. Maksymalny czas na złożenie reklamacji to 30 dni od zakończenia wczasów. Organizator ma 30 dni na ustosunkowanie się do reklamacji (liczonych od dnia złożenia reklamacji lub od dnia zakończenia wczasów – w przypadku złożenia reklamacji w trakcie ich trwania). Jeżeli organizator nie odpowie nam w terminie 30 dni, reklamację uznaje się za uzasadnioną.

 

Należy pamiętać, że istnieją okoliczności wyłączające odpowiedzialność organizatora za nienależyte wykonanie lub niewykonanie umowy. Do okoliczności wyłączających można zaliczyć np. siłę wyższą (zła pogoda), jednak to organizator ma obowiązek wykazać, iż zaszła taka okoliczność.

 

Jeżeli potrzebują Państwo pomocy prawnej w zakresie praw konsumenta lub bezpłatnej porady dotyczącej reklamacji czy odstąpienia od umowy to polecamy kontakt z prawnikami naszej Kancelarii Prawnej poprzez infolinie 703603009 czynną 7 dni w tygodniu w godz. 8:00 do 21:00.

 

Jeśli nie możesz się dodzwonić na naszą infolinię porad prawnych to skontaktuj się z swoim operatorem (Orange, T-Mobile, Plus, Play..) i poproś o odblokowanie połączeń premium.

 

 

Darmowe porady konsumenckie

Pomoc prawna dla konsumentów tel. 703 603 009 www.poradyprawne-infolinia.pl

 

 

 

 

 

co to jest rękojmia, darmowe porady konsumenckie, darmowe porady konsumenckie tel, infolinia konsumencka, jak odstąpić od umowy zakupu garnków, jak odstąpić od umowy zawartej w domu, jak skorzystać z rękojmi, jak zareklamować wczasy z biura podróży, jak zwrócić niechciany towar, kiedy można żądać obniżenia ceny darmowe porady prawne, naprawa towaru porady prawne, obniżenie ceny z tytułu rękojmi, ochrona konsumenta porady darmowa infolinia, ochrona konsumentów, odstąpienie od umowy, odstąpienie od umowy porady prawne infolinia, odstąpienie od umowy zakupu, odstąpiłam od umowy a domagają się zapłaty, pomoc prawna jak odstąpić od umowy, porady jak odstąpić od umowy, porady jak zwrócić towar, prawa klienta, prawa klientów, prawa konsumenta, prawa konsumenta porady infolinia, prawa konsumentów, reklamacja, reklamacja porady prawne, reklamacja towaru, reklamacja towaru darmowe porady prawne, reklamacja wadliwego towaru, reklamacja wakacji, reklamacja wczasów, reklamacja wczasów porady prawne infolinia, reklamacja wycieczki, reklamacja wycieczki porady prawne infolinia, reklamowanie towaru porady, rękojmia porady prawne, rękojmia za wady, rezygnacja z wycieczki, sprzedawca mnie oszukał pomoc prawna, towar zakupiony przez internet prawa konsumenta, ustawa o prawach konsumenta, wadliwy towar pomoc prawna, wymiana towaru porady prawne, zwrot gotówki za wadliwy towar, zwrot pieniędzy za towar, zwrot pieniędzy za towar darmowe porady prawne, zwrot towaru porady

 

 

 

 

 

 

Darmowe porady konsumenckie
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,